Thursday, June 17, 2010

Cerita Bola

2

Orang lain lamak dah demam bola. Stat ajak main bol 12 June ariya, semua orang kenak demam bola. Aku nang sekda perasaan pada mulanya, maklum la di rumah sekda TV maok ditangga. Paling2 pun aku nangga di internet jak dan ya pun check results ajak. Apa cerita nok molah aku tetiba terjebak minggu tok tek? Okay before ya..maok juak ngeshow logo WC South Africa 2010 nok kacak tok lok..

Cam tok citanya. Masa bos ku nangga newspaper, aku tertangga jadual main bola di page paling belakang news ya. Terus ku madah, aku maok page ya..aku maok tampal di dinding. Terus ku nanyak sidak kengkawan seopis aku sidak nyokong team ney? Aku nang direct la madah aku nyokong Korea Selatan coz ya one of team Asia nok masuk WC and kuat. Lagipun ada bintang jersi no.7 sia si Park Ji Sung. Walaupun aku bukan tauk gilak pasal team Korea tok. Hanya kerana sidak team Asia and masa WC 2002 dolok sidak masuk semi-final. So, tiap sorang sidak choose la team sidak kedirik. Kakya bos ku nyokong Argentina, ngam2 agik kenak sama group dengan aku. Group B. Apa lagi alu lah membuak2 semangat aku maok menang walaupun dah sedia maklum Argentina ya bukan calang2 team juak. Dari sialah bermulanya semangat kamekorg seopis maok nangga bol. Dari sik kesah maok nangga WC aku terus jadi gila bol. Tiap pagi asal masok opis, keja aku ngecheck results. Di rumah sekda tv so, aku dapat update results dari internet jak la. Tokla website nok slalu diagak aku: FIFA

Ari tok tek, dengan semangatnyalah, aku dengan 2 orang geng opis aku (ompuan) pegi kedai mamak di pekan. Alkisah maok nangga Korea Selatan Vs Argentina. Dengan harapan tinggi Korea menanglah tek. Sampei di kedai ya, semua lelaki pok tempat duduk nok 1st class empun. So, kamek orang pun sik mok la highlights gilak, alu duduk di meja di tepi-tepi jak la. Tapi nok sik bestnya, jejaka2 di kedai ya semua nangga kamek orang semacam jak. Maybe sidak sik penah nangga ompuan join sidak nangga bol di kedai mamak sebelum tok kali. Tapi kecewa la tek coz Korea Selatan kalah 4-1 di tangan Argentina. Huhuhu..Sekpa ada sigek match agik. Hope sidak menang lawan Nigeria kelak. 

Si Gonzalo Higuain yang telah menjaringkan 3 gol dalam game tok lalu molah team Korea kalah. Hampeh betul. Sekpa. Selagi belum selesai match dalam Group B tok, sik semestinya harapan Korea punah. Ada can agik ya. Dari sik pedulik pasal WC alu jadi gila bol dah aku. Biarlah, yang penting semangat Bola sik boleh kurang.. Ha ha ha... 

Ada gik beberapa gambar maok dishare tok.

Bol WC South Africa 2010 nok kacak. Aku suka bol tok. Boleh mintak sigek kah? He he he..

PARK Ji Sung 
- tok la tek Hero pujaan nok bakal mengaum masa match dengan Argentina tapi.....

* Date of Birth: 25 February 1981
* Height: 178 cm
* Shirt number: 7
* Position: Midfielder
* Current club: Manchester Utd. (ENG)
* International Caps: 89
* International Goals: 13
* First international: Korea Republic - Laos (5 April 2000)

Club History
* PSV (NED): From 2003 to 2005
* Kyoto Purple Sanga (JPN): From 2000 to 2002

Last but not least, binatang kiut Meerkat nok di Africa pun maok juak join nangga WC.. kiut sidak tok..one happy family maok nangga bol.. ha ha ha...

2 comments:

  1. pasal gambar meerkat kat atas tadi... aku ada mok tanya tok... bukan pasal meerkat but, about the gecko... org sabah nunggah menatang ya as tokek... ko tok wildlife researcher nak? kedak ne sebenarnya habitat asal haiwan tok? aku baru jak tebus menatang gecko tok seekor dari jadi mangsa buas org2 kat sabah sitok tapi aku sik tauk camne mok beriknya makan... before aku lepaskan menatang ya kat utanlah... menatang ya nek tok benar2 look pale.... -jes elmer barry-

    ReplyDelete
  2. hehe...sama jak ta duak, bukan tauk pa2 pun pasal bola tp suka jak mok lawan org lain? kuikui....xpa rose, 4 taun skalik jak...

    ReplyDelete

Disclaimer

The materials in this blog is a personal thoughts, ramblings from the author with some link to the other sources website.

Reproduction, distribution, republication, and/or retransmission of material contained within this blog are prohibited unless the prior written permission from author of this blog.

(c) rosesdailyjournal.blogspot.com / rose.ragai@gmail.com

Blog Archive