Thursday, February 10, 2011

Tabiat (Habit)

0

Morning all!! I feel like to write something in Malay today. This is something that maybe we can think of for the day... A reflections for the day i may say. Let it be in Malay la.... I got it from the book that my friend lend it to me. A very nice book. Here it is:

Engkau sering kali merasa tidak cocok dengan watak seseorang atau orang lain... Itu tidak mengherankan sebab engkau bukanlah mata uang yang disukai oleh setiap orang. Lagi pula, tanpa perselisihan dengan sesamamu itu, bagaimana engkau akan dapat menghilangkan keangkuhan hati dan jiwamu - kitaksempurnaan dan kelemahan-kelemahan tabiatmu - serta berusaha untuk memupuk semangat cinta kasih dan meraih kesempurnaan dengan lebih teratur, halus dan sabar? Jikalau saja tabiatmu dan orang-orang di sekitarmu itu selalu lembut dan manis seperti manisan empuk, maka engkau tidak akan pernah menjadi seorang suci.


With Love,
Little Rose

0 comments:

Post a Comment

Disclaimer

The materials in this blog is a personal thoughts, ramblings from the author with some link to the other sources website.

Reproduction, distribution, republication, and/or retransmission of material contained within this blog are prohibited unless the prior written permission from author of this blog.

(c) rosesdailyjournal.blogspot.com / rose.ragai@gmail.com

Blog Archive